Paradise - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Stabel - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Stabel - WaarBenJij.nu

Paradise

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Met een brede glimlach op mijn gezicht blader ik door mijn dagboekje. Mijn eerste week in Zuid-Afrika is gewoon al voorbij, echt bizar hoe snel dat het gaat. In 1 week heb ik al zoveel moois van het land gezien en zoveel lieve mensen leren kennen.

Maandagavond besefte ik het pas; Ik ben in Kaapstad. Heel eventjes had ik heimwee. Normaal kan ik altijd alles bespreken met mijn lieve vriendinnetjes maar nu moet je iedereen leren kennen en omschakelen in het Engels. Gelukkig had ik Duitse meisjes leren kennen; waarvan er eentje dinsdag vrij was en graag wilde afspreken.

Dinsdag vertrokken Amanda en ik dus naar de Tafelberg voor mijn eerste hike. Met een taxi reden we naar Kirstenbosch en vanuit daar begon de route. Het was een combi van los zand, rotsklimmen, steile paden zonder schaduw, eindeloze houten trappen en ijzeren kettingen waar je je mee omhoog trok. Na 5 uur bereikten we de top. Daar zie je pas echt hoe mooi Kaapstad is. Terug hadden we de Cable Car genomen en daarna gingen we door naar Camps Bay. Dit is een super leuk strand, verdeeld in 4 gebieden, waaronder een homostrand en nudistenstrand. Dus we hadden duidelijk gezegd dat we daar NIET heen wilden en na een stukje rijden kwamen we op het juiste strand uit. In de avond reden we door naar Signal Hill. Het was Full Moon dus gingen we weer hiken. Jawel; 2 hikes, wat een totaal van 7 uur was op 1 dag. Op de heenweg ging het hiken wel aardig, maar we hadden er niet bij nagedacht dat het op de terugweg donker zou zijn, waardoor we met alleen de zaklamp van onze telefoons de berg af moesten glijden.

Mijn eerste stagedag begon woensdag. Ik werk samen met Franki, een Amerikaans meisje. Van tevoren hadden we al contact met elkaar en dus deelden we samen een taxi naar The Old Biscuit Mill, waar mijn bedrijf gevestigd is. Eenmaal aangekomen liet Franki al lopend naar het bedrijf het pand zien. Het ziet er super leuk uit! Overal zijn kleine koffiebarretjes, restaurantjes, design winkeltjes en kantoren. In de middag kwam Suzan, mijn bazin, langs. Ze vertelde me over mijn stageopdracht; het leveren van een compleet pakket voor een bedrijf. Van packaging tot social media campagnes, alles mag ik ontwerpen en presenteren aan de klant. Het bedrijf is gevestigd aan het strand waar we volgende week langs gaan voor een eerste meeting. Toen ik eenmaal een beetje gesettelt was op kantoor kwamen de eerste opdrachten al door. Het zijn voornamelijk website designs, maar prima om mee te starten.

Op donderdag waren we met een combi van drie studentenhuizen uit de buurt naar First Thursdays geweest. Dit is, zoals de naam het al zegt, elke eerste donderdag van de maand. Op deze avond zijn alle winkeltjes open in de stad, waar je overal binnen kan lopen en lekker kan eten. We waren met een man of 10 gegaan, bestaande uit Amerikanen, Fransen, Zwitserse, Belgische en Nederlandse mensen. Ik moet er nog steeds aan wennen dat je ook Engels praat tegen Nederlanders en Belgen, aangezien je wil dat iedereen alle gesprekken kan verstaan.

Vrijdag werk ik maar tot 1U. Door de week werk ik een uur extra, zodat ik vrijdagmiddag vrij ben. De beste sushizaak van Kaapstad is bij ons in de straat, dus daar hebben Franki en in gelunched. Van een lopende band pak je bordjes, de kleur van het bordje bepaalt de prijs. Na een royale lunch, bereidt door Mr Chow (hij lijkt er sprekend op haha) voor omgerekend 5EUR zijn we even naar het strand gegaan. 's Avonds is dezelfde groep op stap gegaan in Long Street, DE straat met de leukste barretjes. Omdat ik er voor de eerste keer was lieten ze me alvast een paar leuke tentjes zien. We kwamen uit bij een Irish Pub. Ik stond er een beetje versteld van aangezien er alleen maar oude vieze mannen waren, maar een verdieping hoger was er een dikke club met uitzicht over de stad. De Amerikaanse jongens dachten alleen aan drank dus die wilden naar een andere shotjes bar. Dit was de meest duistere plek die je kon verzinnen, maar voor EUR,20 per shotje ben je er snel weer weg.

Zaterdag was het zover: KAJAKKEN MET PINGUINS. Rond 11U vertrokken we naar Simons Town met de trein en de hele middag hebben we heerlijk op het water tijd doorgebracht. Na een tijdje peddelen kwam Boulders Beach steeds dichterbij. En jawel, daar waren ze. 2500 pinguins zijn te vinden in Kaapstad en ik heb vol bewondering de beestjes bekeken. Na het kajakken zijn we nog naar het strand gegaan en daarna naar huis. Eenmaal thuis was ik super moe. Ik denk dat alle indrukken van de hele week even verwerkt moesten worden, dus ik ben heel burgerlijk op zaterdag avond op tijd naar bed gegaan.

Vandaag hebben we niet heel veel gedaan. We zijn in de ochtend naar V&A Waterfront gegaan, waar een enorme shopping mall is. Helaas waren het vooral designermerken en zijn de prijs voor een Louis Vuitton tasje hetzelfde als in Nederland. Als lunch hadden we allemaal heerlijke visjes en na lunch zijn we lekker gaan zonnen. In de avond hebben we deze geweldige week afgesloten door weer goed uit eten te gaan en moe maar voldaan typ ik mijn laatste zinnetje af voor deze week.

HET IS HIER GEWELDIG!
Liefs Sanne

  • 08 Februari 2015 - 21:01

    Emiel :

    Hai Sanne,

    Als 'thuisblijver' is het ook nu weer een genot om je mooie ervaringen te lezen..
    Heel leuk geschreven en dat in combinatie met je mooie foto's op social media(het landschap,en natuurlijk met de pinguins), top..
    Ik kan me voorstellen, dat je zoals jij het noemt 'burgerlijk' op zaterdag op tijd naar bed gaat, zoveel indrukken, zoveel mooie ervaringen elke dag weer, zal je ook wel de nodige kracht/energie kosten..
    Heel veel succes/plezier met je stage, geniet van elke dag, wat je zegt, het vliegt voorbij, deze prachtige ervaring pakken ze je niet meer af..

    Het beste, blijf je volgen..
    Heel veel liefs kus Emiel

  • 08 Februari 2015 - 21:49

    Miriam En Johan:

    Toppie, toppie weer !! We hebben zojuist je kurken pinguïn in DB opgehaald, zit je daar lekker tussen de echte ! Gr.

  • 08 Februari 2015 - 22:21

    Soppie :

    JEZUUSSSSSSS FUCKING JALOERS GEK, Wat een leven San! Geniet ervan zoveel je kan moppie! Lees de eerste pagina's van je boekkie nog maar eens :) Dans tot je **** ervan schudden ahhaha!

  • 08 Februari 2015 - 22:21

    Sophie :

    En trouwens! Dat is onze kurken pinguïn!! :( Ons enige aandenken aan sanne nu ze weg is

  • 08 Februari 2015 - 23:17

    Marlies:

    SUPER!!! Ben het met Emiel eens dat je heel leuk schrijft; mijn complimenten!!!
    Ook tof dat je het zo snel kan delen met het thuisfront; dat heb ik tijdens mijn reizen wel gemist (in die tijd kon ik eens per 4-6 weken 3 minuten met het thuisfront bellen ,en het duurde minstens 1/2 dag voordat je contact met Nederland had, ha ha onvoorstelbaar nu). Eens zien hoe het over 25 jaar weer is ;-).
    Absorbeer alles wat je kan, sla alles op in een apart stukje in je bovenkamer zodat je niet alleen nu, maar je verdere leven ervan kan genieten. x m


  • 13 Februari 2015 - 10:07

    Fam. Snels:

    Hoi Sanne
    We volgen jouw reisverslag met bewondering. Floris en Pepijn zijn vaak eerder op de hoogte dan wij!
    Geniet ervan, de tijd vliegt zoals je al had ervaren.
    Liefs
    fam Snels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Afrika

.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Festivalseizoen van 7 maanden

08 Februari 2015

Paradise

02 Februari 2015

Minion Ballonnen
Sanne

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 3964

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 02 Augustus 2015

Stage in Afrika

Landen bezocht: