Festivalseizoen van 7 maanden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Stabel - WaarBenJij.nu Festivalseizoen van 7 maanden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Stabel - WaarBenJij.nu

Festivalseizoen van 7 maanden

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad begint echt al een beetje als ‘thuis’ te voelen. Het wijkje voelt best vertrouwd en omdat er zoveel studenten wonen die je al wel een keertje gezien hebt is elkaar begroeten en even kletsen op straat de normaalste zaak van de wereld.

Deze week heb ik wel m’n draai kunnen vinden op stage. Het pand is heerlijk en de hele dag werk je onder het genot van zomerse gitaardeuntjes op de radio. Het ritme begint er in te komen en donderdag kwam mijn bazin langs voor de stage-opdracht. Voor een bedrijf net buiten Kaapstad mag ik het hele merk opzetten en die dag was ik langs de klant gegaan. Het bedrijf is echt heel tof en ik kan niet wachten om eraan te starten! Verder zijn er ook nog steeds kleinere opdrachtjes waar ik altijd mee bezig ben.

De avondjes bestaan vooral uit lekker eten en drankjes doen. Een paar straten verder ligt FOREX (Foreign Exchange), waar iedereen komt. Je kan er elke avond stappen; op dinsdag is het Trivia Night en donderdag Beerpong. Deze week waren we op donderdag gegaan en daar was meteen een nieuwe groep Nederlanders. Het meest bizarre van allemaal is dat ze Fysio en Verpleegkunde studeren op Avans in Breda haha. Een heel leuk clubje waarmee vrijdag het festivalseizoen werd afgetrapt.

Terwijl sommigen die dit lezen bijkomen van een enorme kater of doorgaan in een naar bier stinkende carnavalsoutfit begon ik dus aan mijn eerste festival van dit jaar. En wat voor één; Ultra South Africa, zeker weten het allerbeste feest waar ik ooit ben geweest! Omdat mijn creditcard niet werkte (wat overigens voor iedereen was) kon ik geen kaartje kopen en nerveus stapte ik in de taxi. Een halfuurtje later reden we het terrein op en GELUKKIG waren er nog kaartjes verkrijgbaar. Op Ultra kreeg ik de eerste kriebels die ik altijd tijdens de start van het seizoen heb. Wat was het een mooi feestje. We hebben letterlijk 12 uur gedanst, op een kleine break van 15 minuten tijdens het avondeten na. Hardwell, Swedish House Maffia, Martin Garrix, DVBBS, Oliver Heldens, Goldfish en Armin van Buuren, de top draaide er en dit maakte het feestje helemaal compleet. Om 2 uur liepen we onder een heldere sterrenhemel naar de taxi en eenmaal thuis viel ik meteen in slaap. Omdat alles zoveel pijn deed van het dansen hadden we zaterdag een rustig dagje gepland. Het was natuurlijk Valentijnsdag, DE dag van de liefde en dat zag je overal. We waren rond een uur of 11 naar de Old Biscuit Mill geweest. Op zaterdag is er een Food Market; waar je alles kan eten wat je maar wil. Oesters, pizza (hartvormig), paella en zelfs kroketten; je kijkt je ogen uit. Na even een bodempje te hebben gelegd en een heel gek shotje van likeur in een chocolade shotglaasje zijn we naar het strand gegaan. In de avond was er een mini-concertje, waar met met zo’n 6 man heerlijk muziek hebben geluisterd en met uitzicht op de zee en een ondergaand zonnetje een mooi dagje hebben gehad.

Vandaag was ik nog steeds moe haha en zijn we weer naar het strand gegaan, maar voordat we gingen wilde ik nog wel graag iets actiefs gaan doen. Daarom zijn we met een groepje Nederlanders naar Signal Hill gegaan voor een hike. Deze had ik met Full Moon al gedaan maar ik wilde ook nog overdag het uitzicht zien. We zijn rond 11 uur gestart en een klein uurtje later hadden we de top bereikt. Het was weer zoo mooi! Na een korte break liepen we weer terug en met de auto zijn we doorgereden naar Camps Bay. Daar hebben we op het terras suuuuper lekkere salades en Bellinis (Prosecco met Perziklikeur) gedronken en daarna weer naar huis gegaan.

De weekenden vliegen voorbij! Ik hoor steeds meer dingen die je hier kan doen; naar voetbalwedstrijden van AJAX (ja, er is een selectie in Zuid-Afrika haha), Rugbywedstrijden kijken, concerten in Botanische tuinen, outdoor bioscopen en ga zo maar door. Komende tijd kan ik zeker nog heeeel veel genieten van dit enorm mooie land!

Liefs
Sanne

  • 15 Februari 2015 - 22:00

    Emiel:

    Hoi Sanne,

    Wat goed om te lezen dat je stage goed bevalt en het bedrijfje tof is..in ieder geval met plezier ernaar toe...dat is al veel waard..
    Zoals ik het lees heb je carnaval niet nodig, 12 uur dansen op een festival, diep respect, dat doen ze je hier niet na.snap wel dat je er nog moe van bent...qua muziek snap ik wel dat het lekker dansen is, goede muziek ;) !
    De foto's van jou spreken boekdelen, een mooie combinatie van alles wat je onderneemt, de prachtige omgeving, heel veel variatie wat het ook heel leuk maakt om te zien..
    Als toeschouwer, verbazingwekkende foto's..!

    Geniet nog van het prachtige land, en laat ons ook maar vooral meegenieten :)!
    Dat waardeer ik enorm..voor mij geen carnaval, maar daarom de mogelijkheid om je verslag en foto's al heel snel te lezen en te zien..

    Heel veel liefs dikke kus Emiel

  • 15 Februari 2015 - 22:11

    Johan En Miriam:

    Mooi verslag met mooie foto's . Dit is wat we hoopten te zien. Super. Geniet ervan!!

  • 20 Februari 2015 - 14:13

    Fam Snels:

    Je stage-opdracht klinkt erg leuk! Benieuwd wat het eindresultaat gaat worden.
    Floris heeft carnaval gevierd. Is 4 dagen naar chalet Fontaine geweest.
    Pepijn heeft het rustig aan gedaan. (rustig achter computer gezeten, haha)
    Tot nu verveel jij je nog niet, zo te lezen! Grappig dat je zoveel kilometers van huis, weer Brabo's tegenkomt.
    We kijken uit naar je volgende verslag!
    fam Snels

  • 20 Februari 2015 - 15:39

    Ome Ton En Tante Toos:

    Hoi Sanne,
    Op je stage naar je zin en ook 's avonds en in de weekends genieten. Wat wil je nog meer. Leuk om te lezen dat je het goed naar de zin hebt. Hier zit carnaval (met mooi weer) er weer op en kan iedereen weer aan het werk.
    groetjes,
    Ome Ton en tante Toos

  • 28 Februari 2015 - 20:31

    Fam. Snels:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Afrika

.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2015

Festivalseizoen van 7 maanden

08 Februari 2015

Paradise

02 Februari 2015

Minion Ballonnen
Sanne

Actief sinds 05 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1668
Totaal aantal bezoekers 3963

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 02 Augustus 2015

Stage in Afrika

Landen bezocht: